četrtek, 2. oktober 2014

Tišina!


Če bi me kdo vprašal, kakšna sem kot učiteljica, bi najverjetneje odgovorila: »Sem vesela, ustvarjalna in zabavna – vendar tudi stroga in zahtevna.«

Z mano je res zabavno in veselo. Ampak red je red. Rada imam, da so stvari na svojem mestu, da se ve kdo pije in kdo plača. Pravila naj bi bila, da se kršijo – zame so pravila zato, da lahko vse poteka po najlepšem redu, da se stvari naredijo in da se, ko je vse končano in pospravljeno, lahko zabavamo in igramo.

Seveda je tudi učenje zabavno, igrivo in veselo – ampak v tej igri mora biti zame red in določena pravila.

Pravila, ki jih postavim so odvisna od šole kjer delam. Osnova je šolski red. Moja pravila se torej vežejo na že vzpostavljeno prakso. Največkrat se zgodi, da poostrim zahteve. Vzpostavljanje avtoritete, discipline in pravil, zame niso večji problem. Ključ je vedno – vztrajanje! Kar rečemo, tega se moramo držati! Do konca! Ko učenci ugotovijo, da se hitro ali težko »predamo«, zgubimo ali pa zmagamo.

Med mojim brskanjem po spletu, sem naletela na zanimiv spletni dnevnik. Atorica/učiteljica opisuje svoj razred pred novim šolskim letom. Med branjem sem naletela na nekaj zanimivih točk, ki se mi zdijo omembe vredne.

V slovenskih šolah je značilno, da ima vsak razred tri dežurne učence. Tale učiteljica (iz ZDA) pa je v svojem razredu razširila dežurstva


Učenci so dežurni ravno tako en teden. Vsak je zadolžen za svoje delo.

Osebno mi je sistem zelo všeč, ker tako ni prerivanj, ni prosjačenja, ni kričanja in jezikanja.

Spodnji seznam je malce okrajšan. Originalnega dobite na povezavi pod sliko.

1) POMOČNIK UČITELJICE (naredi vse kar učiteljica potrebuje)
2) PRVI V KOLONI (vedno ko je kolona, je on prvi in vodi)
3) ORGANIZATOR (pospravlja stvari na svoja mesta – knjige, igre …)
4) REDAR HRUPA (ko je razred preglasen je učenec zadolžen, da to z znakom ali migom rok nakaže in razred umiri)
5) REDAR LUČI (pazi, da se po potrebi ugasne in prižge luči)
6) REDAR MIZ (po pouku, preveri kateri učenci še niso uredili svojih mest)
7) in 8) REZERVNI IGRALCI (če kdo izmed dežurnih manjka, da učenca nadomestita – tako ni prerekanja, kdo bo koga nadomestil)

Druga stvar, ki mi je bila zelo všeč, so tile znaki na desni strani slike.


1) ZAVITI PRSTI – stranišče
2) EN PRST – svinčnik
3) DVA PRSTA – robček
4) TRI PRSTI – voda oz. pijača

Zanimiva pripomba avtorice je, da učitelj ob dvignjeni roki vedno upa, da bo učenec podal odgovor stoletja, na koncu pa ugotovi da želi učenec samo na stranišče. Ob takšnih znakih, lahko učitelj z migom glave odgovori učencu, sam učni postopek ni prekinjen in drugi učenci lahko v miru nadaljujejo z delom ali pogovorom.

Naj bo za danes dovolj. Jaz sem v veselem pričakovanju mojega plastifikatorja. Ko pride bom pokazala vse nove pridobitve – vrečke zaposljivke, didaktične igre …

Vaša rožnata učiteljica Martina.




Ni komentarjev:

Objavite komentar