torek, 13. januar 2015

Otroci hočejo biti vidni!

Pred dnevi je v enem izmed slovenskih časopisov izšel članek priznane slovenske antropologinje in predavateljice Vesne Vuk Godina. Članek si v celoti lahko preberete »tukaj«.

Osebno bi izpostavila so sledeče besede:

»Kako lahko otrok doseže, da se bo cel razred in cela šola vrtela okrog njega, da bodo končno opazili, da obstaja, da bo postal glavni? Tako, da postane delinkvent. Bolj ko krši pravila, bolj se bodo ukvarjali z njim. Najprej razredna skupnost, potem razrednik, nato šola, nato ravnatelj. Če bo naredil dovolj veliko bedarijo, kot v tem primeru, tudi mediji. Ti otroci so dobili zdaj, ko o njih poročajo, socialno nagrado, postali so socialno vidni, za Slovence so postali nekdo. S tem je bilo njihovo delinkventno vedenje nagrajeno in zato je pričakovati, da ga bodo ponavljali. Kajti če ti uspe narediti res veliko bedarijo, prideš na Pop TV, če narediš še večjo, za teboj razpišejo tiralico. Lahko se gledaš na televiziji, slovenski in italijanski, in se režiš slovenski in italijanski policiji. Posamezniki s to osebnostno strukturo potrebujejo biti vidni, rabijo socialni aplavz, pozornost, ki jo je najlažje pridobiti z delikventim vedenjem, za katerega sankcij tako ali tako ni. Tako šole postajajo okolje, kjer se med otroci ne razvija le potrošništvo, ampak tudi delinkventnost. «

Rešitev?

 »Na večini šol sem svetovala, naj odprejo socialne kanale, preko katerih bodo otroci tekmovali za svojo vidnost. Svetovala sem, denimo, naj pet minut pred koncem ure uvedejo prvo zvonjenje. Ko pozvoni, naj vsi učitelji nehajo predavati, naj pogledajo po razredu, poiščejo tistega, ki je bil najmanj moteč, in ga pet minut javno hvalijo, da je glavni, ker ni motil pouka. Otroci, ki sami nimajo moralnega kompasa, bodo veseli česarkoli, kar jim bo prineslo socialni aplavz. Šole bi z odpiranjem teh kanalov preusmerjale otroke od delinkventnosti k socialnemu vedenju, ker bodo otroci vedno tekmovali za pozornost. Vseeno jim je namreč, ali se vedejo socialno ali asocialno, za njih to nista dve kategoriji vedenja: pomembno je le, da bodo dobili nagrado.«

Tedaj sem povezala misel ga. Vesne Vuk Godina in nekaj idej o nagrajevanju pozitivnega vedenja v razredu, ki sem jih zasledila na internetu. 

-         Kupončki
Vsak učenec ima svoj kuponček pospravljen v mapi ali na steni (pripravimo plakat s predalčki za kupončke). Po končani uri ali dnevu (osebno mislim, da je bolje po uri) učitelj pohvali in nagradi učenca, ki je sledil navodilom in bil uspešen pri uri. Ob vsakih pohvali učitelj vzame učenčev kuponček in ga preluknja. Učenci tako čez cel mesec zbirajo kupončke, najboljši pa je lahko na koncu mesca pohvaljen pred celim razredom. Ideja je lahko tudi, da  imamo ob plakatu s kupončki tudi posebno mesto, na katerega prilepimo sliko »Zmagovalca meseca«.


-         Vedra in cofki
Tu ima vsak učenec svoje vedro (ali kakšno drugo posodico). Ob vsaki pohvali dobi cofek (pisano palčko, zamašek, frnikolo, žogico, plastično jajčke …). Ko je vedro napolnjeno ga izprazni in nanj nalepi nalepko.



Istočasno lahko angažiramo cel razred, da zbirajo tudi razredne cofke. Tako ima lahko učiteljica na svojem katedru vedro ali kozarec v katerega učenci dajo cofek za vsak dan, ko je bil razred izredno delaven in uspešen.

Ko razred napolni vedro ali drugo posodo, izbira med različnimi nagradami (sami izbirajo športno igro, pesem, podaljšan odmor, manj domače naloge, risanko ob koncu tedna…)



Tako, to je za danes vse. Uspešen teden še naprej.

Vaša





ponedeljek, 5. januar 2015

Naj ti bo v pomoč

Prazniki so preč in spet moramo zavihati rokave.


Jaz že nekaj časa spremljam in iščem razne ideje o plakatih. Takšnih, ki so vzgojni (pravila obnašanja, razredna pravila, bonton …) ali poučni (branje, slovnica …). Sedaj ko je bilo več časa, sem pripravila nekaj osnutkov. 

Nekaj je takšnih z razrednimi pravili nekaj pa takšnih, ki so učencem v pomoč pri branju ali pisanju. 

Črki B in D povzročata radi težave. Takšen plakat ob ali na tabli je lahko v pomoč mnogim učencem.

Ločila so del našega vsakdana. Takšni plakati so lahko učencem v opomin, na kakšen način preberemo določeno ločilo. 




Naslednji štirje plakati pa so iz vzgojnega sklopa. Vsaka učiteljica v svojem razredu postavi določena pravila. Ta pravila so dobrodošla predvsem v konfliktnih razredih. Učence učimo kako se obnašajo do nas, do prijateljev in kako je prav da rešujejo konflikte. 

 
Upam, da vam bodo plakati v pomoč in idejo.

Vaša


petek, 19. december 2014

Nekaj majhnega, a sladkega

Oproščam se, da sem zadnje čase malce redkobesedna. Časa zmanjkuje za vse prednovoletne projekte. A vendar. Nekaj malega, a zanimivega.
Nekaj za matematiko.


Izdela se hitro. Primerno za skoraj vse razrede (vsaj 1. do 3.). Križanka matematičnih operacij. Osebno sem pripravila seštevanje in odštevanje do 20. Lahko pa se pripravi še mnogo drugega. Seštevanje in odštevanje do 10 – 100. Mogoče tudi množenje in deljenje.

Na koncu sem dodala še krajše geslo iz ostalih številk.

In nekaj za slovenščino.

Didaktična igra za utrjevanje črk oz. glasov.
»Jaz imam »B«. Kdo ima »H«?«

Če smo v začetni fazi opismenjevanja – skladanja glasu s črko – pazimo na polglasnike (Č in ne Čə).





Tudi tale igrica se izdela hitro. Moje čakajo samo na tisk in plastificiranje.

Za ta teden bo to vse.

Mirne praznike vsem in čim več navdiha v novem letu. 


Vaša

sobota, 13. december 2014

Zimska umetnost

Prihaja tisti čas v letu, kjer se stvari zgodijo same ali pa se zaradi obveznosti sploh ne uspejo zgoditi.

Tako na žalost nisem nič novega ustvarila. Dela je veliko, časa pa premalo.  Vzela sem si pa nekaj minut in poiskala nekaj likovnih nalog povezanih z zimo. Za božično tematiko je že malo prepozno, saj morajo biti stvari že skoraj pripravljene, zima pa šele prihaja. Tako upam, da vam te ideje pridejo prav v novem letu.

Do takrat se seveda še kaj slišimo.


Vaša










"Zimska pokrajina" (grafika)

"Lovljenje snežink" (kolaž)

"Zimska idila" (tempera, svetlenje in temnenje)
- Takšno nalogo sem v lanskem šolskem letu delala s 3. razredom. Učencem sem dala možnost, da izberejo sami barvo (različni odtenki modre, temno vijolične). Naloga je odlični uspela. Barve so bile čudovite, motivi med seboj različni in razstava je ustvarila čudovito zimsko vzdušje.  

"Veseli pingvini" (kolaž)

"Pisane jelke" (vodenke, prelivanje barv, kolaž)

Nekaj lažjih za mlajše oz. za čas podaljšanega bivanja. 





petek, 5. december 2014

Poštevanka!

Ker sem zadnje čase veliko svojih izdelkov posvetila predvsem 1. razredu sem za danes pripravila nekaj za 3. razred. 
Vsak petek sodelujem na prostovoljni učni pomoči. Zadnje čase pomagam učencu 3. razreda, ki je potrebuje pomoč pri učenju poštevanke. 

Malce sem pobrskala, našla nekaj idej, na koncu pa izdelala »Kolo sreče iz poštevanke!« :D
Ideja je sedeva že poznana, osebno pa takega pripomočka še nisem imela v svoji zbirki.Osnovo sem izdelala v programu Misrosoft Word, strani stiskala in plastificirala. Nato sem vsak krog posebej izrezala, s pomočjo luknjača sem izdelala lino ter z orodjem za kovice naredila luknjo. Na koncu sem z razcepkom združila oba kroga.

Končni izdelek pa je tu!





Hitro in enostavno. »Kolo sreče« lahko uporabimo tudi za drugačne didaktične pripomočke (računanje, branje …). Mogoče do naslednjič izdelam kaj novega.

Vaša



torek, 2. december 2014

Beremo – KVIZ!

Ker sledim ogledom strani sem opazila, da je največje zanimanje za objavo »To pa znam!Kvizi!«

Zato sem pripravila nekaj novega. Ne matematika, ampak slovenščina. Branje za 1. razred oz. če povedi zapišemo z malimi tiskanimi črkami lahko tudi za 2. razred. Podobno nalogo lahko pripravimo tudi za 3. razred (poved zamenjamo za krajše besedilo in o njemu postavimo kviz).

Pred začetkom »kviza« učencem razdelimo kartončke s številkami, znaki ali kartončke različnih barv.

Naloga učencev je da poved preberejo, izberejo ustrezno sličico in dvignejo kartonček z ustrezno številko (oz. z znakom …).

Sedaj pa nekaj sličic o predstavitvi.










Upam, da vam bo predstavljena projekcija v pomoč ali idejo.

Do naslednjič pa vam želim veliko lepega decembrskega ustvarjanja. 

Vaša