torek, 23. september 2014

V PB pa tudi gledamo filme


Poleg glasbe, plesa, ustvarjanja … sem v PB uvedla še »Petkove risanke«. Na šoli so bili učenci ob petkih oproščeni domače naloge. Tako sem petke posvetila risankam. Najprej smo risanke gledali le ob slabem vremenu. Ker pa je večina učencev z veseljem pogledala risanko, smo uvedli majhno »tradicijo«.

Učenci v PB so bili razdeljeni na dve skupini. Vsak petek po popoldanski malici sem učencem predstavila risanko. Kdor jo je želel gledati je odšel z menoj, druga učiteljica pa je prevzela ostale. Druga skupina je ta čas ustvarjala, se igrala …




Risanke niso bile izbrane naključno. Skušala sem se držati določenih tem povezanih z letnim časom in tematskim sklopom (prijateljstvo, teden otroka, prazniki, živali …). Izbirala sem med novejšimi, animiranimi in sinhroniziranimi risankami, ki sem si jih izposodila v knjižnici. Vsako risanko sem si najprej sama ogledala.

Žalosti me predvsem dejstvo, da je veliko risank, ki so kvalitetne po vsebini in seveda po izdelavi (moderne tehnologije), slabo sinhroniziranih. Uporablja se jezik, ki je nerazumljiv (narečja, sleng …) za otroke, kdaj pa kdaj se na žalost slišijo tudi zmerljivke in kletvice.

Ne me razumeti narobe, nič nimam proti narečjem, slengu in drugim zvrstem jezika. Jezik je lep ker je pisan in se spreminja. Vendar če je stvar namenjena širši publiki, predvsem otrokom, menim da bi morali bolj paziti na jezik. Skupen vsem učencem v naši lepi državici je knjižni pogovorni jezik. Ta bi, po mojem mnenju, bil tudi najprimernejši za uporabo v risankah. Narečja negujemo v domačem okolju in so omejena na določene pokrajine. Ne moremo pričakovati, da bodo otroci na dolenjskem razumeli »papigo«, ki govori primorsko. 
Naj ima »papiga« svoj poseben glas ali način govora – a besede morajo biti jasne, poznane, blizu otroku. Risanka in dogajanje ter celotna vsebina izgubijo čar, če otrok sporočila ne razume.

Sedaj pa seznam. To je le nekaj risank, ki smo si jih v prejšnjem šolskem letu ogledali. Zvezdice zraven so moje osebne ocene - predvsem glede na sporočilnost (vzgojna plat).  
  • Kako izuriti svojega zmaja ****
  • Pogum *****
  • Jaz baraba ****
  • Levji kralj ****
  • Rio ***
  • Zlatolaska **
  • Razbijač Ralph ****
  • Letala ***
  • Avtomobili **
  • Hotel Transilvanija **
  • Lorax ****
  • V višave *****
  • Krudovi ****
  • Shrek ***
  • Pet legend ****
  • Skrivnostni varuhi gozda ****
  • Kung fu panda **
  • Turbo **
  • Madagaskar **
  • Ledena doba **
  • Bolt **
  • Spoznajte Robinsonove ***
  • Mali pišček ***
  • Gnomeo in Juliet **
  • Khumba ***
  • Planet 51 **


Vaša rožnata učiteljica Martina.











Ni komentarjev:

Objavite komentar