Poletne
počitnice. Za veliko učiteljev predstavljajo le te čas iskanja nove zaposlitve
in upanje, da bodo 1. septembra tudi sami prestopili prag šole in ne prag Sočne
uprave.
Moja prva in
zadnja zaposlitev (od katere bo že kmalu leto) je bila kot učiteljica
podaljšanega bivanje. Vznemirjenje, veselje, sreča … Počela bom tisto, kar sem
si od vedno želela in kar sem študirala in se toliko trudila.
Bilo je
naporno, vendar vredno vsake žrtve in neprespane ure.
Kot večkrat
poudarim v vseh pogovorih, ki jih imam z znanci ali pa v prošnjah, ki jih že
skoraj leto dni posredujem po vseh slovenskih šolah, zame je podaljšano bivanje
pomemben del šolskega dela in poučevanja otrok.
Na žalost,
pa se njegov smisel iz dneva v dan manjša. Kje tiči krivi zajec vemo vsi. Ne
krivim ravnateljev, učiteljev predmetne stopnje in drugih, ki zasedajo mesta
učiteljev in učiteljic razrednega pouka. Krive so ure, število otrok … denar. Pripovedi
ne bom nadaljevala po tej poti, bom raje zavila drugam.
Zakaj podaljšano
bivanje zame ni zgolj varstvo.
Šola je za
učence služba. Začnejo jo ob v večini ob 8.00 in končajo tja enkrat do 15.00
oz. 16.00. Zjutraj pridno delajo, se učijo, ustvarjajo … Ob 12.00 čas kosila in
kratkega počitka. Potem pa interesne dejavnosti, prosti čas in pisanja domače
naloge. Po odhodu domov pa se dan še ne zaključi. Čakajo jih druge interesne
dejavnosti, domača naloga, ki se ni končala v šoli in učenje (kdo bo pa kaj
znal za preverjanja in ocenjevanja znanja).
Če na grobo
pogledamo življenje današnjih otrok, je to zelo (preveč) podobno življenju
njihovih staršev.
Moje mnenje
je namreč, da se veliko premalo izkorišča potencial, ki ga ima čas podaljšanega
bivanja. V času podaljšanega bivanja, bi lahko otroci (s pomočjo usposobljenega
kadra) ne samo dokončali naloge in delo iz časa dopoldanskega pouka, ampak se
tudi učili in pripravili na obveznosti, ki jih čakajo v naslednjih dneh.
Učence, bi
učitelji vodili, jim pomagali, svetovali in ne nazadnje učili. Podaljšano
bivanje ne bi bilo zgolj varstvo in čakanje na odhod domov, ampak kakovosten
podaljšek dopoldanskega pouka.
Na ta način,
bi otrok ob odhodu domov, bil lahko otrok. Šolo bi lahko pustil v šoli.
Osredotočil bi se lahko na hobije in čas z družino.
Ideja je
seveda utopična. Veliko če in kako se pojavlja. Vendar zase vem, ko bom znova
prestopila prag šole (kot učiteljica dopoldan ali popoldan), bom dala vse od
sebe, cel dan. Zame šola ni varstvo in nikoli ne bo.
Vaša
Deloma se strinjam s tabo, da podaljšano bivanje vsekakor ni le varstvo otrok. Vendar je potrebno, da se otroci v tem času tudi sprostijo. Ne le naloge, učenje, pripravljanje na naslednje dni ... otroci potrebujejo gibanje, druženje z vrstniki, sprostitev ... konec koncev je dopoldanski del precej naporen za njih in prej naštete stvari jim vse bolj manjkajo tudi v času, ko niso v šoli. Poleg tega pa s samostojnim učenjem doma pridobivajo tudi učne navade, samostojnost in odgovornost. Jaz vsega tega vsekakor ne bi prelagala na učitelje v podaljšanem bivanju. Deloma ja, popolnoma pa zagotovo ne.
OdgovoriIzbrišiJa, v zapisu sem se posvetila veliko učnemu delu in na žalost pozabila na sam socialni vidik (igra, druženje, sprostitev). Seveda je tudi ta pomemben. Usmerila sem v učnega, ker ta izginja. Glede na to, da so učenci veliko časa popoldan še v šoli, bi bil čas lahko bolje izkoriščen. Sproščenost popoldanskega časa daje možnost učenja skozi igro in drugačne dejavnosti, ki v jutranjem času niso mogoče. In vidik učenja doma, je prav nova tema. :D
IzbrišiHvala za komentar in vaše mnenje :D Lepe počitnice še naprej.