Pred dnevi
je na enem izmed forumov razrednih učiteljic, potekal zanimiv pogovor o branju.
Učiteljice
so izmenjevale svoja mnenja o tem kdaj, kako in s katerimi pripomočki
preverjajo branje – predvsem v drugem oz. tudi v tretjem razredu.
Moje osebno
mnenje glede branja je takšno.
- Branje vadimo in preverjamo z neumetnostnimi besedili (revije, učbeniki, slikopisi …) nikakor ne z umetnostnimi besedili (pravljice, slikanice, berila …).
- Raje kot branje pred razredom – tekmovanje in igra!
- Manj je več, dan za dnem.
Da malce
razložim.
Zakaj ne
vadimo branja na pravljicah? Ker dokler branje ni tekoče, je »boleče«. Za
tekoče branje je potrebno veliko truda, trdne volje in dela. In povezati delo
in »bolečino« s pravljicami ni prav. Posebej za otroke, ki imajo težave z branjem je pomembno,
da učenje branja in težave s tem, ne povežemo s pravljicami in podobnimi literarnimi
zvrstmi. Vadimo na krajših besedilih iz revij, časopisov ali s pripravljenimi
besedili prav za vajo branja (bralni listi).
Branje pred
razredom je za mnoge otroke velik vzrok stisk in stresa. Zopet so tu izpostavljeni
slabši bralci, a tudi mnogi dobri bralci potrebujejo svoj čas in prostor. Raje
za branje pripravimo igre, vaje in »tekmovanja«, ki otrokom omogočajo zabavno
branje in branje brez pritiskov okolice.
Raje kot cel
100 slabo prebranih besed, 10 dobro tekoče prebranih. Cel list ali cela knjiga
je velik zalogaj. Otroku ponudimo raje krajša besedila, zanimiva, slikovno
obogatena. Predstavljajte si sebe. Dolg, nezanimiv, enoličen tekst … ne privabi
nobenega. Tekst s slikami, zanimivimi naslovi in poudarki … se prebere sam! :D
Spodaj vam
bom predstavila nekaj idej povezanih z utrjevanjem branja.
BRALNI LISTI
Bralne liste
sem pripravila v času mojega pripravništva. Mentorica je imela pripravljene
bralne liste za 1. razred – plastificirani slikopisi iz revij Ciciban, Zmajček …
Ker pa ti slikopisi največkrat napisani z velikimi tiskanimi črkami, sem sama
pripravila slikopise za 2. razred z malimi tiskanimi črkami. Prepisala sem
besedila slikopisov in skenirala slike (na vsakem slikopisu je navedena revija
in leto izdaje).
Bralne liste
so učenci brali doma, v času prostega časa, podaljšanega bivanja. Enkrat na
teden je mentorica preverila napredek. Učenci so čez celo leto tekmovali – starši
so za vsakih 10 min branja podpisali pripravljen seznam.
BRALNI BLOKI
Bralni bloki
so moj nov projekt. Ideja je zopet iz tujine. Učiteljica je pripravila bralne
listke, ki so povezani v sklope ali bloke. Tako se učenec sooči z vsako povedjo
posebej. Bloki so pisanih barv, dodamo lahko tudi slike in tako še olajšamo
branje.
Nekaj iger
primernih za utrjevanja branja, sem že predstavila v prejšnji objavi (KLIK).
Branje smo veliko vadili tudi v podaljšanem bivanju. V 1. razredu smo ob novi spoznani črki in tudi kasneje, vedno veliko brali (KLIK).
Upam, da ste
pri branju dobili kakšno idejo. Ko bo kaj novega, pa se zopet oglasim.
Ni komentarjev:
Objavite komentar