Že nekaj
časa se nisem oglasila s kakšnimi delovnimi listi. Današnji sklop je primeren
predvsem za 2. razred, uvajanje in utrjevanje prostega pisanja, sestavljanja
lastnih povedi in sestavkov.
Predstavila bom
tri različne delovne liste. Razlikujejo se po težavnosti, skupna pa jim je »noga«.
Spodnji del delovnega lista je krajša »ček lista«, ki jo učitelj izpolni ob
pregledovanju naloge. Učencem pa je že med samim pisanjem v opomin, katerih
pravil se mora držati. Pa gremo, od lažjega k težjemu.
Prvi tip
naloge je namenjen utrjevanju pisanja in pravil (velika začetnica, prostor med
besedami in končno ločilo – pika) oz. učencem, ki sami še ne znajo sestaviti
povedi.
Učencem poleg
delovnega lista damo tudi igralno kocko. S prvim metom določijo osebo (prvi
stolpec), z drugim metom pa kaj oseba počne (drugi stolpec). Kar je že izžrebano
označijo v kvadratku. Iz obeh delov sestavijo poved, ki jo prepišejo na spodnje
črte.
Drugi tip
naloge ponudi učencem nekaj besed (skupaj s sličicami), s katerimi si lahko učenci
pomagajo pri sestavljanju povedi. Učenci lahko porabijo samo tiste besede ali
po želji dodajo nove. Koliko povedi morajo napisati je odvisno od vsake učiteljice
(npr. minimalno pet, eno za vsako sličico). Spodaj je oddan tudi prazen prostor, kamor lahko narišejo dogodek ali dejavnost, ki so jo opisali.
Tretji tip
naloge nudi učencem temo in sliko ( kot pomoč). Učenci lahko prosto opišejo kaj
na sliki vidijo ali razvijejo zgodbo s pomočjo slike in lastne domišljije. Število
povedi je zopet odvisna od navodila učiteljica/učitelja.
Tema
besedila je v rokah vsakega učitelja. Sam učitelj si sestavi delovni list,
besede in ne nazadnje tudi pravila (velika začetnica, prostor, ločila, lepopis …),
glede na zastavljene učne cilje.
Upam, da vam
je šinila na misel kakšna nova ideja.
Vaša
Ni komentarjev:
Objavite komentar