torek, 20. januar 2015

Pišemo 1, 2, 3 …

Že nekaj časa se nisem oglasila s kakšnimi delovnimi listi. Današnji sklop je primeren predvsem za 2. razred, uvajanje in utrjevanje prostega pisanja, sestavljanja lastnih povedi in sestavkov.

Predstavila bom tri različne delovne liste. Razlikujejo se po težavnosti, skupna pa jim je »noga«. Spodnji del delovnega lista je krajša »ček lista«, ki jo učitelj izpolni ob pregledovanju naloge. Učencem pa je že med samim pisanjem v opomin, katerih pravil se mora držati. Pa gremo, od lažjega k težjemu.

Prvi tip naloge je namenjen utrjevanju pisanja in pravil (velika začetnica, prostor med besedami in končno ločilo – pika) oz. učencem, ki sami še ne znajo sestaviti povedi.

Učencem poleg delovnega lista damo tudi igralno kocko. S prvim metom določijo osebo (prvi stolpec), z drugim metom pa kaj oseba počne (drugi stolpec). Kar je že izžrebano označijo v kvadratku. Iz obeh delov sestavijo poved, ki jo prepišejo na spodnje črte.




Drugi tip naloge ponudi učencem nekaj besed (skupaj s sličicami), s katerimi si lahko učenci pomagajo pri sestavljanju povedi. Učenci lahko porabijo samo tiste besede ali po želji dodajo nove. Koliko povedi morajo napisati je odvisno od vsake učiteljice (npr. minimalno pet, eno za vsako sličico). Spodaj je oddan tudi prazen prostor, kamor lahko narišejo dogodek ali dejavnost, ki so jo opisali. 





Tretji tip naloge nudi učencem temo in sliko ( kot pomoč). Učenci lahko prosto opišejo kaj na sliki vidijo ali razvijejo zgodbo s pomočjo slike in lastne domišljije. Število povedi je zopet odvisna od navodila učiteljica/učitelja.



Tema besedila je v rokah vsakega učitelja. Sam učitelj si sestavi delovni list, besede in ne nazadnje tudi pravila (velika začetnica, prostor, ločila, lepopis …), glede na zastavljene učne cilje.

Upam, da vam je šinila na misel kakšna nova ideja.

Vaša




Ni komentarjev:

Objavite komentar